موج افزایش قیمت ها در کلانشهر تهران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، پس از سپری شدن یک دوره رکود سنگین در بازار مسکن و صنعت ساختمان در اواسط سال ۱۳۹۶، موج افزایش قیمت مسکن از کلان‌شهرها به راه افتاد. افت مستمر ارزش ریال و افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی، گرانی بی‌سابقه مسکن را تا به امروز رقم زد بطوری که این افزایش قیمت ها به سراسر کشور نیز سرایت کرد.

در محدوده شهران واقع در منطقه ۵ تهران که به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود قیمت های متفاوتی به چشم میخورد؛ بطوری که آپارتمان‌های واقع در شهران شمالی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان گران‌تر از آپارتمان مشابه در شهران جنوبی است و برای خرید یا اجاره مسکن در بخش شمالی باید متری ۲۰ تا ۴۳میلیون تومان هزینه کرد و قیمت اجاره واحدهای نوساز بین ۳۰ تا ۴۳میلیون تومان می باشد. این امر و تفاوت قیمتی در یک منطقه موجب سردرگمی متقاضیان نیز شده است.


یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن که باعث کاهش معاملات در این حوزه گردید، شیوع ویروس کرونا همزمان با اغاز سال جدید بود. در کنار این موضوع افزایش قیمت دلار نیز نگرانی مردم از کاهش ارزش دارایی شان را بیشتر کرده بطوری که رونق بازار مسکن را دچار اختلال کرده است. در کنار افزایش  قیمت مسکن از عمده مسائلی که در سال‌های گذشته  مسئولین از بررسی آن غفلت داشته اند، کنترل قیمت زمین با استفاده از ابزارهای مالیاتی و تمرکز بر توسعه زیرساخت‌ها با هدف افزایش سطح اراضی قابل بهره ‌برداری در صنعت ساختمان بود. نوسانات شدید قیمت آهن الات ساختمانی در ماه‌های اخیر گریبان حوزه ساخت ‌وساز را گرفته و نوسانات شدید قیمت آهن الات ساختمانی توأم با عدم دسترسی به برخی از مصالح مورد نیاز در ادامه پروژه‌های عمرانی اختلال ایجاد کرده است.


کارشناسان حوزه مسکن همچنین درباره ضرورت بازنگری در سیاست‌های اقتصاد مسکن اظهار دارند که تحقق تولید میلیونی مسکن، نیازمند حمایت در خصوص تأمین منابع مالی پروژه‌ها و ارائه زمین‌های ارزان قیمت می باشد بنابراین در شرایط فعلی سرمایه ‌گذاری در صنعت ساختمان شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و تمایل برای ساخت‌وساز کاهش پیدا کرده است.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: